Wednesday 22 June 2011

LuaHaN Jiwa.. ngeh3.. ;)

Assalamualaikum...

Waa... Geram betol la.. tiap kali depan blog, mesti speechless jap.. 
Terkedu.. x tau nak tulis apa kt sini.. huhu... 
xpe la... baru lg kan.. ahaks.. ; )

*******************************************************************
Yah.. got it.. Let see it.. :D

1. Minggu ni turn aku baca novel Contengan Jalanan by Hlovate.. TERUJA!!!

>> Contengan pengalaman perjalanan mencari Tuhan <<

haha.. da lma tggu.. akhirnya dpt jgk.. lalala ~.~
Banyak pengajaran yg boleh di ambik drpd cita ni sebenarnya macam..

~Camana diorang terbuka hati untuk kenal ngn Allah..
~Hakikat yg actually hidup ni x bererti even harta dh menggunung, rumah besar gedabak, kerja dh di tahap selesa.. kita akan tetap rsa KOSONG kt dalam hati.. =.='
~And we are who create our life to become colourful and priceless.. No one but OURSELF..

Pencarian ni mengubah 360 darjah paksi hidup seorang insan yang selama ni hidupnya hanya bergelumang dengan study, jamming dan hal-hal dunia je.. Solat pn berlubang2 je..
Bayangkan la tindakan yg dia ambek lepas dia travel ngn cousin dia kt Australia time Ramadhan yg akhirnya membuka hijab kebenaran tentang indahnya Islam & kebesaran Allah...
Aku pn insaf & fikir balik byk kali...
Cukup ke amalan yg aku buat selama ni untuk tunjuk kt Allah at Hereafter nnt... huhu..
Insaf weh.. =.='
Satu je kata-kata yg sgt bg kesan kt dlm novel ni is:

"The man that decided to change on the twelfth dies on the eleventh"


So, jom kita sama2 berubah sebelum terlambat coz ajal tu dtg x kira masa.. Bila dia mai, kita p la..

*sebenaqnya aku x bca habeh lg pn novel ni..hehe.. XD
saja nk cita ngn korang cket2 the best part from this story.. :)

2. Kakak2 n adik aku da sibuk2 tnya aku da bila aku nak balik.. taw la aku ni famous pn, tp jgn la tnya byk kali.. bangga la aku.. hehe.. XD
*balik ni kompem kena perli.. mesti punya la... ngeh3.. ^_^

Sory la sis.. nnt bila da kompem tarikh untuk final exam short sem ni, aku kompem kan balik ea bila nk balik umah... sementara ni xdak jwpn lagi la.. huhu.. : (

Miss u all a lot !!! 

3. Senyum dalam duka.. ~.~'
Menangis dalam ketawa.. T_T

Yang ni padia plak??? adoi la makcik ni.. jiwang x habeh2..
Hehe.. saja la nak jiwang sikit.. Awat?? ingat korang je ke yg bole jiwang2??
Aku x boleh?? *_*

Ntah la.. Sejak akhir2 ni, ni la perasaan aku.. 
Waaaa... maybe sbb rindu kt my Mom n si bdk kecik Dailami kot.. huhu.. =.='
Apa boleh buat.. ngeee~~


That's all from me.. Jumpa lagi..

Sekian... Wassalam...

2 comments:

  1. heh..ak da habaq dah..best kan3..hahah.pening bila da masuk part k2 bg nama2 band yg seyes-ak-tak-tau-dari-mana-diorang-datang..haha

    p/s: enjoy smpi habes yeah~huhu

    ReplyDelete
  2. yup.. sgt best. memang nma band2 tersebut buat ak fenin sebentar.. huhu..

    ReplyDelete