Sunday 19 June 2011

:: AlhamDulillah ::

Assalamualaikum...

Hmm... hari ni rasa syukur sgt.. nk tau kenapa??
Begini ceritanya...

Kebulur !!! waa... serius lapar...
then dgn x disangka-sangka, ada la sorang kawan aku ni baru mai dari rumah dia..
kebetulan pulak pakcik dia kawen...
Nak tau dia bawak apa?? 

MAKANAN !!! ^_^

Waaa... syg giler kt awak.. cam tau2 je kitorang kat sini tgh merana..
klu x memang kitorang akn terus berlapar la mlm ni.. huhu..
dia bawak makanan tradisi orang Banjar..
Wadai Kepeng..
*bunyi mcm best kn...memang best pn.. (@_^)

Makanan ni nmpak cam unik sikit.. (dr sudut darjah mata aku la.huhu...)
tgk skali cam serawa durian (klu Kedah la)..
tgk dua kali...... ntah.. hahaha.. :D
tp memang sgt sedap la.. coz ada tepung yg liat2 cket tu.. nyum3
eh eh.. lupa lak nk cita asal usul nma dia..

Wadai - Kuih..
Kepeng - tepung yg digentel-gentel..

kawan aku la kata.. hehe.. nsib baik sedap.. ; )
cara masak dia pn agak susah cket la.. mcm kacau dodol gitu..
*sory.. no pic.. huhu..

dan aku n kawan2 aku pn da kenyang.. hehe.. 
so, bila da kenyang ni, mesti la bersyukur kn ngn rezeki Allah bg ni..

kdg2 rasa syukur sgt tercampak kt USIM ni coz dpt belajar bahasa dan budaya negeri lain..
x ke besar ke kelebihan tu?? jadi.. bersyukur la.. : )

Terima kasih Allah....
Alhamdulillah... : )

No comments:

Post a Comment